Sunday, May 10, 2009

LAPANGAN TERBANG SITIAWAN


Nampaknya gua masih tak bole tido, ntah tibab gua teringatkan kampung halaman gua di perak tu, bila gua dah duduk jauh ni baru la gua rasa tempat gua tu antara tempat yang terbest, mungkin itu la antara hikmatnya bila gua duduk jauh dari kampung halaman gua.

Sebab masa gua duduk kat kampung gua dulu sampai dah terassa boring sampai pikir tak de ape dah kat kampung gua tu. tp bila duduk jauh baru nampak.

Paling gua rindu tempat jogging gua ni. Tempat ni sebenarnya adalah lapangan terbang untuk kapal terbang kecil tapi dengan keotaian orang2 sitiawan ni, tempat ni telah dijadikan sebagai tempat jogging. Jarak untuk 1 pusingan adalah 2.224Kilometer, gua dah ukur pakai pembaris ngan member Gua.... Abang Terer (bukan nama sebenar, gimik je), tiap2 petang kekadang kami berjogging paling hampeh pun dalam 1 round setenggah.

Tapi kalo ada awek cun, mungkin boleh mencapai 4.8kuasadua round sebab gua ngan Abang Terer mesti menunjukan keotaian serta kemachoan kami berjogging. tapi last2 awek yang kami ikut tu balak dia sambut di akhir pusingan jogging tadi, so dengan secara on de spotnya kami terpaksa menambah 1 round lagi bagi menutup kemaluan kami yang besar tu supaya tak nampak sangat kami mengekori awek tersebut.(sebenarnya.. aku je, Abang Terer tak terlibat pun)

Misi berjogging jarak jauh kami tercapai tetapi misi untuk tackle awek fail. oleh kerana kami fail tackle awek maka gua tak puas hati lalu membalas kemarahan yang sejati ke kaki brother jessi MBI(hanya Abang Terer saje yang tahu). Brother MBI tu sedang main bola padang kecik ngan bebudak, gua main join je... main sepak je.. main rempuh je... main tibai je..

Taget utama serangan hanya la pada lutut brother MBI tu sb brother tu dah anggap diri dia macam superstar dalam gelanggang bola sepak yang kera terkangkang tu... tapi semenjak kami ada kat arena permainan sekangkang kera tu, nampanya brother MBI tu pulak yang terkangkang. so gua pun menukar nama tempat itu kepada padang bola Brother MBI terkangkang.

Dalam masa 1 bulan kami join permainan disitu, banyak kami mengumpulkan team dari orang yang berjogging disitu seperti Wak, abg jogging 3 round, Shebby, Cikgu, macam2 status yang join hasil dari aurabrutal gua yang menarik minat mereka.

Sehinggala 1 tahap brother MBI tu dan sekutu-sekutunya memboikot untuk tidak bermain dengan kami, Kami pulak rasa tak seronok sebab apabila kami bermain dengan budak2, kami rasa macam tiada saingan. Sebab selama ini brother MBI tu main ngan bebudak kat situ asyik membuli bebudak je.... So kami yang mem-backing budak2 tu atau dikenali kumpulan hak asasi membela budak bola dari dibuli brother MBI tu, brother tu bila buat gol rasa macam star bola sepak, padahal hampeh.

Begitula routine aku sebelum aku bertukar ke negeri johor ni....

1 komen opah kamu:

Abang said...

Hahaha... abang MBI ok lagi... main ganas tp mulut senyap je... ko ingat pakcik kontraktor naik trooper tu? Mulut mcm sial... Wak pun x puas hati dgn dia... lantik diri sendiri jadi coach... hampeh...

 


XPUASATI © 2008. Design by: Pocket